duminică, mai 18, 2025
Noutati

Candidaţii la alegerile prezidențiale au cheltuit 1,1 milioane de lei pentru reclame pe reţelele Meta şi Google

EFOR a analizat cheltuielile realizate de partidele politice, persoanele afiliate acestora și candidații independenți prin serviciile Meta (Facebook, Instagram) și Google (Google, YouTube), pe baza datelor furnizate de platforma parteneră Who Targets Me, pentru prima săptămână de campanie (5-11 aprilie).

Au fost înregistrate cheltuieli de 1,1 milioane de lei. Prin comparație, în primele trei luni ale anului s-au cheltuit 4,6 milioane de lei, conform sursei citate. Paginile candidaților Victor Ponta, Nicușor Dan și Crin Antonescu au cheltuit 67% din bani – adică 797.000 de lei. Pe lângă această valoare, pentru Crin Antonescu se adaugă reclamele promovate de alte partide.

1,1 milioane de lei cheltuite de candidații la prezidențiale pentru promovare în social media. Cine a plătit cele mai multe reclame
Captură Raport Expert Forum

Conform sursei citate, „deși în prima săptămână de campanie s-au cheltuit 11,5 milioane pentru cheltuieli pentru producția și difuzarea materialelor publicitare politice/materialelor de propagandă electorală online, putem observa că fondurile care au fost investite în promovare online sunt relativ reduse. Putem deduce că o parte semnificativă din cheltuieli este dedicată serviciilor de consultanță, precum și serviciilor de promovare online prin alte canale”.

Ce am votat și încotro ne îndreptăm: „Tipul de societate fondat după Revoluția din 1989 se prăbușește în fața noastră” | Interviu

Recomandări

Ce am votat și încotro ne îndreptăm: „Tipul de societate fondat după Revoluția din 1989 se prăbușește în fața noastră” | Interviu

Cele mai multe reclame au fost plătite de pagini AUR sau afiliate indirect/care promovează AUR – peste 384, UDMR – 213, PNL – 106 sau PSD – 100. Situația pentru paginile oficiale ale candidaților este următoarea: Nicușor Dan a plătit 35 de reclame, Crin Antonescu – 41, iar Victor Ponta – 33.

1,1 milioane de lei cheltuite de candidații la prezidențiale pentru promovare în social media. Cine a plătit cele mai multe reclame

Cu toate acestea, paginile cele mai active ca număr de reclame sunt legate de AUR (de exemplu, Oameni de AUR) sau de UDMR (pagina partidului sau pagina președintelui Kelemen Hunor).

Trei dintre conturile despre care EFOR a scris în analiza anterioară, legată de cheltuielile din precampanie, nu mai sunt active sau au fost șterse. Două dintre ele, asociate AUR, sunt Oameni de Aur (11.417 lei pentru 168 de reclame) și Oastea de AUR (1.604 pentru 17 reclame). De asemenea, a fost ștearsă pagina România pe primul loc, care promova campanii negative împotriva candidaților Nicușor Dan, George Simion și Crin Antonescu, respectiv postări pozitive în favoarea lui Victor Ponta; acesta din urmă nu și-a asumat-o.

Noul Papă este Robert Francis Prevost, Papa Leon al XIV-lea

Recomandări

Noul Papă este Robert Francis Prevost, Papa Leon al XIV-lea

Creșteri ale cheltuielilor pentru Antonescu, Ponta și Dan

Dinamica conturilor arată o creștere a cheltuielilor pentru conturile lui Crin Antonescu, Victor Ponta și Nicușor Dan în ultimele zile.

În prima săptămână de campanie prin serviciile plătite oferite Google s-au cheltuit
aproape 97 de mii de lei. Cel mai mult au cheltuit paginile asociate cu UDMR și PSD
(câte un sfert) – inclusiv Crin Antonescu -, Nicușor Dan și USR.

Urmărește în fiecare zi seria de materiale dedicate finalei prezidențiale – „Nicușor Dan vs George Simion”! 

Urmărește cel mai nou VIDEO


Google News
Urmărește-ne pe Google News

„Prostia nu e un păcat. Mârșăvia, da”. CTP, mesaj acid la adresa Elenei Lasconi, după publicarea controversatelor fotografii

Unica.ro

„Prostia nu e un păcat. Mârșăvia, da”. CTP, mesaj acid la adresa Elenei Lasconi, după publicarea controversatelor fotografii

George Simion, anunț de ultim moment: ”Vom face dreptate în alt mod...”. Declarațiile lui sunt pe cale să schimbe tot jocul politic

Viva.ro

George Simion, anunț de ultim moment: ”Vom face dreptate în alt mod…”. Declarațiile lui sunt pe cale să schimbe tot jocul politic

“Când ești într-o relație, cheltui banii iubitului, soțului. E normal”. Vedeta noastră a spus asta la TV și a stârnit un val de reacții. A avut numai iubiți celebri și doi soți bogați

Libertateapentrufemei.ro

“Când ești într-o relație, cheltui banii iubitului, soțului. E normal”. Vedeta noastră a spus asta la TV și a stârnit un val de reacții. A avut numai iubiți celebri și doi soți bogați

Apelul tulburător al unei românce din diaspora înainte de turul decisiv: „Nu alegeți cu ură, nu votați cu dorință de răzbunare”

Adevarul.ro

Apelul tulburător al unei românce din diaspora înainte de turul decisiv: „Nu alegeți cu ură, nu votați cu dorință de răzbunare”

Andreea Ibacka, confesiuni despre viața de familie, după 14 ani de căsătorie cu Cabral. Ce a mărturisit actrița: „Odată cu vârsta…”

Elle.ro

Andreea Ibacka, confesiuni despre viața de familie, după 14 ani de căsătorie cu Cabral. Ce a mărturisit actrița: „Odată cu vârsta…”

După o căsnicie de 24 de ani, a recunoscut că este gay. „A fost o explozie de pasiune care a continuat ani de zile!” Reacția soției celebrului afacerist a șocat pe toată lumea

Unica.ro

După o căsnicie de 24 de ani, a recunoscut că este gay. „A fost o explozie de pasiune care a continuat ani de zile!” Reacția soției celebrului afacerist a șocat pe toată lumea

EURO de 5,5 lei în câteva zile, estimat de experţi. Românii care vor plăti rate cu 400 de lei mai mari

Observatornews.ro

EURO de 5,5 lei în câteva zile, estimat de experţi. Românii care vor plăti rate cu 400 de lei mai mari

Horoscop 9 mai 2025. Fecioarele au șansa de a ajunge la concluzii foarte utile, de pe urma unor experiențe care le-au răscolit în ultima vreme

HOROSCOP

Horoscop 9 mai 2025. Fecioarele au șansa de a ajunge la concluzii foarte utile, de pe urma unor experiențe care le-au răscolit în ultima vreme



Source by [author_name]

error: Continut protejat.Pentru colaborare trimite un email la office@hackerville.ro