duminică, mai 19, 2024
Noutati

Cea mai mare fabrică de zahăr din România, în care intră zilnic 200 de camioane cu sfeclă şi care produce 60.000 de tone de zahăr anual, Mărgăritar sau Coroniţa

Cu o istorie ce străbate peste un secol, fabrica de zahăr din Roman, situată în judeţul Neamţ, îşi deschide zilnic porţile pentru 200-220 de camioane, ce sosesc pline cu sfeclă de zahăr de la fermieri din judeţul respectiv, Iaşi, Covasna, Vaslui, Vrancea, Braşov ori Mureş, ale căror culturi se întind pe 12.000 de hectare. După Revoluţie, când toate fabricile de zahăr din ţară s-au dărâmat şi din 33 au rămas doar trei, Romanul s-a încăpăţânat să ducă tradiţia mai departe, iar astăzi este punctul central al industriei zahărului, realizând circa 15% din cosumul naţional.

„La Roman, Agrana România are cea mai mare fabrică de zahăr dintre cele două pe care le deţine aici – Roman şi Buzău. Avem 25 de ani de prezenţă aici“, astfel

şi-a început discursul Herwig Schwihla, COO al Agrana România, care este responsabil de producţie, partea tehnică, calitatea produselor şi mediu. Acesta a făcut o prezentare detaliată a fabricii în faţa unui grup de jurnalişti aflaţi la Roman.

Fabrica de zahăr de la Roman (judeţul Neamţ) a fost construită între 1989 şi 1900 de consorţiul belgian Societé Générale de Sucreries et Raffineries en Roumanie, iar în 1948 a fost naţionalizată şi după Revoluţie privatizată, fiind cumpărată în 1998 de concernul austriac Agrana Zucker.

„În ultima sa campanie de producţie, înainte de a ajunge la Agrana, fabrica de zahăr de la Roman prelucra 1.000 tone/zi de sfeclă de zahăr, iar acum avem o capacitate de 4.000 tone/zi, în medie, dar dacă am lucra la capacitate maximă, ar fi de 5.800 de tone/zi“, a spus Herwig Schwihla. La această capacitate se adaugă şi cea de prelucrare a zahărului brut, care este în medie de 800 tone/zi, iar în cazul în care s-ar lucra la capacitate maximă ar fi de 1.200 tone/zi.

Consumul de zahăr şi produse zaharoase este de 24-25 kg/cap de locuitor într-un an, conform statisticilor naţionale, iar Agrana, doar la Roman, realizează circa 15% din necesar, fiind astfel cel mai mare jucător de pe piaţa locală a zahărului. Ea are în portofoliu brandurile Mărgăritar – cel mai bine vândut din ţară – şi Coroniţa, dar produce şi mărci private pentru Penny, Metro sau Selgros.

„Noi vindem către toată lumea: retail, procesatori sau HoReCa şi facem şi export. Trimitem zahăr de aici în ţări europene. Din Bulgaria avem cerere foarte mare, pentru că nu au producţie internă“, a spus Sorin Soroceanu, director de vânzări şi marketing în cadrul Agrana România, cel care se mândreşte că este părintele brandurilor Mărgăritar şi Coroniţa.

Agrana România a terminat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 840 de milioane de lei, în creştere cu 25% faţă de anul precedent, arată datele de la Ministerul de Finanţe. Cu toate acestea, în anii săi de glorie, 2012 şi 2013, depăşea 1 miliard de lei. Apoi, dacă în 1998, când a venit Agrana în România, la Roman lucrau şi la 1.044 de persoane, acum lucrează 173 şi în timpul campaniei acest număr creşte la 338, iar Buzău lucrau 523 de persoane, acum lucrează 156 sau 221 în timpul campaniei. Creşterea eficienţei şi reducerea personalului nu au ocolit industria zahărului, unde un kilogram, rezultat în urma unui proces complex, costă doar 4 lei, au explicat reprezentanţii companiei.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.




Source by [author_name]

error: Continut protejat.Pentru colaborare trimite un email la office@hackerville.ro