marți, septembrie 26, 2023
Fashion

Unul din trei români care fac shopping online şi-a cumpărat cele mai recente articole vestimentare de pe Internet

Aproximativ 80% dintre
românii care obişnuiesc să facă shopping online au achiziţionat în ultimul an
cel puţin un articol vestimentar, încălţăminte sau accesorii de pe Internet.

Este unul dintre
principalele rezultate ce reies din analiza realizată de către Fashion Days, cu
ajutorul Ipsos, în toamna anului trecut. Studiul prezintă motivaţiile de
achiziţie ale consumatorilor şi viziunea acestora privind încrederea pe care o
au în shopping-ul online, comparativ cu cel din magazinele tradiţionale.

Cine sunt clienţii?

Prin intermediul
studiului au fost identificate cinci categorii de cumpărători români de
fashion, care pun accentul pe atribute diferite: individualitate/unicitate,
confort, statut, empatie şi explorare.

În acelaşi timp,
atunci când selectează opţiunile de achiziţie, exploratorii de fashion caută
confortul: 53% dintre aceştia accesează direct site-urile magazinelor pentru a
se informa despre produsele din portofoliu. Motivele pentru care aproape
jumătate dintre români aleg platformele virtuale sunt aceleaşi: pot face
achiziţii oricând şi de oriunde s-ar afla şi obţin economii de două tipuri: de
timp, pe care, altfel, l-ar fi petrecut în magazinele tradiţionale, dar şi
financiare, graţie promoţiilor exclusive din mediul online.

Care sunt
articolele cel mai cumpărate?

Potrivit studiului,
românii pun pe primul loc completarea garderobei şi pregătirea pentru următorul
sezon, urmate de înlocuirea articolelor vestimentare ieşite din trend sau uzate
şi respectiv promoţiile, discounturile sau ofertele speciale. Practic, în
relaţie cu principala motivaţie de shopping, înnoirea garderobei nu mai este
doar o necesitate, ci o dorinţă a consumatorului, ce reflectă aspiraţiile şi
activităţile pe care şi le doreşte.

Coşul mediu de
cumpărături online al unui client de fashion însumează o medie de 295 de lei
cheltuiţi. Articolele-vedetă diferă în funcţie de platforma aleasă: online sau
brick&mortar.

Topul celor mai
achiziţionate articole vestimentare este format din:

ONLINE
 

BRICK&MORTAR

Tricouri – 53%

Jeans – 81%

Încălţăminte sport –
51%

Lenjerie intimă,
dresuri, şosete – 80%

Bluze – 50%

Tricouri – 78%

Încălţăminte casual
– 48%

Încălţăminte casual
– 75%

                                                                                                                                                           

Totuşi, principalele
bariere pe care acest tip de fashion shopping le ridică se leagă de
neîncrederea în veridicitatea informaţiilor prezentate. Românii vor să atingă
produsele, se tem că mărimile articolelor nu se vor potrivi, cum nici
fotografiile de prezentare nu ar reflecta realitatea.



Source by [author_name]

error: Continut protejat.Pentru colaborare trimite un email la office@hackerville.ro