vineri, iunie 14, 2024
Fashion

Valoarea medie a coşului de cumpărături online a depăşit 50 de euro în 2021. Care au fost cele mai vândute produse

Foto: Arhivă Adevărul

Foto: Arhivă Adevărul

Valoarea medie a coşului de cumpărături online a crescut cu 5,8%, anul trecut, comparativ cu 2020, până 52,6 euro, arată o analiză realizată de 2Performant, companie de tehnologie listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Pe o piaţă de e-commerce estimată de Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) la peste 6 miliarde de euro, 2Performant a intermediat, în 2021, un număr de 1,39 milioane de vânzări pentru magazinele online din platforma sa.

Conform sursei citate, topul categoriilor de produse care au înregistrat cele mai multe vânzări, în cursul anului trecut, este condus de Fashion – cu 363.300 de vânzări, în creştere cu 30% faţă de anul anterior. 

„Dacă în 2020 românii au cumpărat haine de casă sau pentru sport şi activităţi în natură, în 2021 aceştia au revenit la achiziţia hainelor de stradă şi ocazii (nunţi, botezuri) sau pentru birou, dar şi încălţăminte, pe fondul reluării multor activităţi sociale. Totodată, creşterile vânzărilor pentru produsele din această categorie s-au făcut remarcate şi în toamnă, odată cu cel mai important eveniment de vânzări din comerţul online, Black Friday. În intervalul 1-14 noiembrie 2021, categoria de produse Fashion a înregistrat o creştere cu 62,8% a numărului de vânzări şi cu 86,3% a valorii vânzărilor, în timp ce valoarea medie a coşului de cumpărături a fost şi ea cu 14,4% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. ”, transit analiştii 2Performant.

Pe locul al doilea în topul categoriilor cu cele mai multe vânzări se situează categoria Book, Movies and Music – cu 338.200 de vânzări prin platforma 2Performant.com (+29%), urmate de Beauty (145.400 de vânzări, +3,4%), Home and Garden (80.100 vânzări, +46%) şi Electronics IT&C (79.900 de vânzări, +11,4%).

Creşte valoare coşului de cumpărături

Analiza relevă faptul că, în 2021, a crescut valoarea medie a coşului de cumpărături, până la 52,6 euro, mai mult cu 5,8% faţă de 2020. 

Potrivit specialiştilor, asta înseamnă că românii s-au obişnuit cu achiziţiile online şi continuă să susţină trendul ascendent al acestui sector.

În privinţa dispozitivelor de pe care se realizează cumpărăturile online, datele 2Performant arată că 69% dintre acestea se fac de pe telefonul mobil şi doar 29,8% de pe desktop. 

„Cu toate acestea, valoarea medie a coşului de cumpărături realizate de pe telefonul mobil este mai mică decât cea aferentă cumpărăturilor de pe desktop, respectiv 46,47 euro pe mobil versus 66,67 euro pe desktop. Ceea ce indică faptul că românii continuă să facă achiziţiile mai importante ca preţ de pe desktop”, notează sursa citată.

„În 2021 a crescut numărul celor care au optat pentru cumpărături online, iar pentru cei pe care pandemia îi adusese în online încă din 2020 a crescut frecvenţa cu care fac achiziţii în magazinele online. Am văzut în anul ce a trecut un consumator în online mai atent la preţ, la caracteristicile produsului, la modalitatea de livrare şi ţara de provenienţă a produsului, precum şi la claritatea informaţiilor despre retur. Semn că în general cumpărătorii au alocat mai mult timp pentru a se documenta pentru produsele dorite, folosind două device-uri diferite: mobil şi desktop. Conform datelor din platforma noastră, am constatat că au fost valoroase pentru consumatorii români proiectele de afiliere care fie îi duceau rapid către oferta mai bună, fie către surse de informare bine structurate”, spune Raluca Negrea, Country Manager România şi Bulgaria 2Performant.

În 2021, platforma tehnologică 2Performant.com, dezvoltată „in house”, prin care profesionişti în marketingul digital colaborează cu magazinele online, a intermediat 68,7 milioane de click-uri, cu 23,4% mai multe decât în anul precedent. 

Pe segmentul traficul de pe desktop, cea mai bună zi a săptămânii, după numărul de click-uri, a fost miercurea, ora 11:00 fiind cea mai bună pentru cumpărăturile online. 

Totodată, raportat la traficul pe mobil, duminica a fost cea mai bună zi a săptămânii, după numărul de click-uri, iar ora 10:00 a fost cea mai bună pentru cumpărături online.

Sursa principală de trafic, în funcţie de numărul de click-uri, rămâne Google, cu 23,7 milioane, în creştere cu 65,3% faţă de 2020, urmat de Facebook – cu 7,7 milioane de click-uri (-16,3%).

De asemenea, ziua cu cel mai mare număr de vânzări din 2021 a fost 12 noiembrie, în perioada de Black Friday. Astfel, în perioada 1 – 14 noiembrie a anului trecut, 462 de magazine online care activează în 25 de industrii diferite şi care au lansat campanii de reduceri au realizat prin intermediul platformei 2Performant.com 115.000 de vânzări, în valoare de 6.929.804 euro (plus TVA), cu 47,8% mai mari decât cu un an în urmă.

2Performant este o companie românească de tehnologie ce dezvoltă, operează şi monetizează 2Performant.com – platformă integrată de marketing afiliat şi influencer marketing. Compania este listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti (BVB), sub simbolul 2P. 



Source by [author_name]

error: Continut protejat.Pentru colaborare trimite un email la office@hackerville.ro