Gandire pozitiva: Opriți vorbirea de sine negativă pentru a reduce stresul 2020

Gandire pozitiva, te ajută la gestionarea stresului și chiar vă poate îmbunătăți sănătatea. Exersați în depășirea vorbirii de sine negative cu exemple oferite.

Paharul tău este pe jumătate gol sau pe jumătate plin? Modul în care răspundeți la această întrebare veche despre gândirea pozitivă poate reflecta perspectiva dvs. asupra vieții, atitudinea față de voi înșivă și dacă sunteți optimist sau pesimist – și vă poate afecta chiar sănătatea.

Într-adevăr, unele studii arată că trăsături de personalitate precum optimismul și pesimismul pot afecta multe domenii ale sănătății și bunăstării dumneavoastră. Gândirea pozitivă care vine de obicei cu optimism este o parte cheie a gestionării eficiente a stresului. Și gestionarea eficientă a stresului este asociată cu multe beneficii pentru sănătate. Dacă aveți tendința de a fi pesimist, nu disperați – puteți învăța abilități de gândire pozitive.

gandire pozitiva

Înțelegerea gândirii pozitive și a vorbirii de sine

Gândirea pozitivă nu înseamnă că vă țineți capul în nisip și ignorați situațiile mai puțin plăcute ale vieții. Gândirea pozitivă înseamnă doar că abordați neplăcerile într-un mod mai pozitiv și mai productiv. Crezi că se va întâmpla cel mai bun, nu cel mai rău.

Gândirea pozitivă începe adesea cu vorbirea de sine. Vorbirea de sine este fluxul nesfârșit de gânduri nerostite care îți trec prin cap. Aceste gânduri automate pot fi pozitive sau negative. O parte din vorbirea ta de sine provine din logică și rațiune. Alte vorbiri despre sine pot apărea din concepții greșite pe care le creați din cauza lipsei de informații.

Dacă gândurile care îți trec prin cap sunt în mare parte negative, perspectiva ta asupra vieții este mai probabil pesimistă. Dacă gândurile tale sunt în mare parte pozitive, ești probabil un optimist – cineva care practică gândirea pozitivă.

Beneficiile pentru sănătate daca ai gândire pozitiva

Cercetătorii continuă să exploreze efectele gândirii pozitive și optimismului asupra sănătății. Beneficiile pentru sănătate pe care gândirea pozitivă le poate oferi includ:

  • Durată de viață crescută
  • Ratele mai mici de depresie
  • Niveluri mai mici de suferință
  • Rezistență mai mare la răceala obișnuită
  • O mai bună bunăstare psihologică și fizică
  • Sănătate cardiovasculară mai bună și risc redus de deces din cauza bolilor cardiovasculare
  • Abilități mai bune de coping în timpul greutăților și al momentelor de stres

Nu este clar de ce oamenii care se angajează într-o gândire pozitivă experimentează aceste beneficii pentru sănătate. O teorie este că a avea o perspectivă pozitivă vă permite să faceți față mai bine situațiilor stresante, ceea ce reduce efectele nocive ale stresului asupra corpului asupra sănătății.

De asemenea, se crede că persoanele pozitive și optimiste tind să trăiască stiluri de viață mai sănătoase – fac mai multă activitate fizică, urmează o dietă mai sănătoasă și nu fumează și nu beau alcool în exces.

Identificarea gândirii negative

Nu sunteți sigur dacă vorbirea de sine este pozitivă sau negativă? Unele forme obișnuite de vorbire negativă despre sine includ:

  • Filtrare. Măriți aspectele negative ale unei situații și le filtrați pe toate cele pozitive. De exemplu, ai avut o zi grozavă la serviciu. V-ați finalizat sarcinile înainte de timp și ați fost felicitați pentru că ați făcut o treabă rapidă și temeinică. În acea seară, te concentrezi doar pe planul tău de a face și mai multe sarcini și uiți de complimentele primite.
  • Personalizare. Când apare ceva rău, te învinovățești automat. De exemplu, auzi că o seară cu prietenii este anulată și presupui că schimbarea planurilor se datorează faptului că nimeni nu a vrut să fie în preajma ta.
  • Catastrofarea. Anticipezi automat cel mai rău. Cafeneaua auto-accesibilă greșește comanda dvs. și credeți automat că restul zilei va fi un dezastru.
  • Polarizând. Vedeți lucrurile doar ca fiind bune sau rele. Nu există cale de mijloc. Simți că trebuie să fii perfect sau ești un eșec total.

Concentrându-se pe gândirea pozitivă

Puteți învăța să transformați gândirea negativă în gândire pozitivă. Procesul este simplu, dar necesită timp și practică – creezi un nou obicei, până la urmă. Iată câteva moduri de a gândi și de a te comporta într-un mod mai pozitiv și optimist:

  • Identificați zonele de schimbat. Dacă vrei să devii mai optimist și să te angajezi într-o gândire mai pozitivă, identifică mai întâi domenii din viața ta la care te gândești în mod negativ, indiferent dacă este vorba de muncă, de naveta ta zilnică sau de o relație. Puteți începe mic concentrându-vă pe o zonă pentru a aborda într-un mod mai pozitiv.
  • Verifică-te. Periodic în timpul zilei, opriți-vă și evaluați ce gândiți. Dacă descoperiți că gândurile dvs. sunt în principal negative, încercați să găsiți o modalitate de a le roti pozitiv.
  • Fii deschis la umor. Dă-ți voie să zâmbești sau să râzi, mai ales în perioadele dificile. Căutați umor în întâmplările cotidiene. Când poți râde de viață, te simți mai puțin stresat.
  • Urmează un stil de viață sănătos. Scopul este de a face mișcare timp de aproximativ 30 de minute în majoritatea zilelor săptămânii. De asemenea, îl puteți împărți în bucăți de timp de 10 minute în timpul zilei. Exercitiile fizice pot afecta pozitiv starea de spirit si pot reduce stresul. Urmați o dietă sănătoasă pentru a vă alimenta mintea și corpul. Și învățați tehnici pentru a gestiona stresul.
  • Înconjoară-te de oameni pozitivi. Asigurați-vă că cei din viața dvs. sunt persoane pozitive și de susținere de care vă puteți baza pentru a oferi sfaturi și feedback utile. Persoanele negative pot crește nivelul de stres și te pot face să te îndoiești de capacitatea ta de a gestiona stresul în moduri sănătoase.
  • Exersează vorbirea de sine pozitivă. Începeți urmând o singură regulă simplă: Nu vă spuneți nimic altceva pe care nu l-ați spune nimănui. Fii blând și încurajator cu tine însuți. Dacă un gând negativ îți intră în minte, evaluează-l rațional și răspunde cu afirmații despre ceea ce este bine la tine. Gândește-te la lucruri pentru care ești recunoscător în viața ta.

Iată câteva exemple de vorbire de sine negativă și modul în care le puteți aplica o întorsătură de gândire pozitivă:

Vorbire negativă de sineGandire pozitiva
Nu am mai făcut-o niciodată.Este o oportunitate de a învăța ceva nou.
E prea complicat.O voi aborda dintr-un unghi diferit.
Nu am resursele.Necesitatea este mama inventiei.
Sunt prea leneș ca să fac asta.Nu am putut să-l încadrez în programul meu, dar pot reexamina unele priorități.
Nu există nicio modalitate de a funcționa.Pot încerca să-l fac să funcționeze.
Este o schimbare prea radicală.Să riscăm.
Nimeni nu se deranjează să comunice cu mine.Voi vedea dacă pot deschide canalele de comunicare.
Nu mă voi descurca mai bine la asta.O să mai încerc o dată.

Practicarea gândirii pozitive în fiecare zi

Dacă aveți tendința de a avea o perspectivă negativă, nu vă așteptați să deveniți optimist peste noapte. Dar cu practica, în cele din urmă vorbirea de sine va conține mai puține autocritici și mai multă acceptare de sine. De asemenea, puteți deveni mai puțin critic față de lumea din jur.

Atunci când starea ta de spirit este, în general, optimistă, poți să faci față stresului de zi cu zi într-un mod mai constructiv. Această capacitate poate contribui la beneficiile observate pe scară largă ale gândirii pozitive asupra sănătății.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

error: Continut protejat.Pentru colaborare trimite un email la office@hackerville.ro