Bani nerambursabili.Cum să iei 44.000 de euro de la stat ?

Ai o idee genială și vrei să pui bazele unei afaceri, dar nu ai banii necesari ca să demarezi? Poti primi 44.000 de euro bani nerambursabili.
  • Cine dă banii în Start Up Nation România? Statul?

Da, banii – cei maximum 200.000 lei, echivalentul a 44.000 de euro – provin de la stat. Pentru aceștia firma va trebui să fie înființată după 30 ianuarie 2020 și să angajeze minimum un angajat cu normă întreagă, pe perioadă nedeterminată, post pe care să îl păstreze pentru o perioadă de minimum 2 ani. Antreprenorii care vor avea proiecte aprobate vor lucra direct cu o Oficiul Teritorial pentru IMM-uri din zona lor, dar și cu o instituție bancară care va fi parteneră în acest program și la care vor trebui să-și deschidă cont, după ce li se aprobă proiectul.

  • De ce este nevoie să înființezi o firmă nouă pentru a putea depune proiect pentru Start Up Nation România?

Pentru că programul își propune să încurajeze pe cei aflați la început de drum. Este un program pentru demararea afacerilor și efectul lui se va măsura tocmai prin numărul de firme create, prin numărul de locuri de muncă create de aceste firme. Acesta este rostul programului, să ducă la crearea de noi afaceri.

nerambursabili
  • Cei cu firme înființate în anii trecuți ce variante au de finanțare europeană?

Pot să dau un exemplu: cei care vor să își creeze o afacere în mediul rural pot apela la fondurile europene din Programul Național pentru Dezvoltare Rurală (pentru aceasta le recomand site-ul www.afir.info).

  • Există un număr-limită de proiecte care vor primi finanțarea Start Up Nation România? Dacă da, câte?

Da, numărul limită de proiecte există, dar este foarte generos. 10.000 este numărul magic. Sunt bani prevăzuți pentru a acorda un ajutor nerambursabil pentru maximum 10.000 firme. Multe! Sigur, dacă luăm în considerare că de la 1 februarie și până azi în România s-au înființat circa 28.000 firme noi cu bani nerambursabili, putem crede că va exista concurență, adică nu va fi doar un proiect pe un loc.

  • La anul se va relua Start Up Nation România?

Da, programul este gândit pentru perioada programului de guvernare, adică 2017-2021. Deci el este gândit pentru a se derula și în anii următori. Anul acesta urmează să avem prima „ediție”, prima sesiune de finanțare.

  • Se poate întâmpla ca ideea de afacere să fie deosebită, dar planul făcut să primească un punctaj mic?

E greu să obții un punctaj mic. Mai ales dacă îți dorești cu adevărat să dai viață acelei afaceri. Grila de punctare este foarte facilă și atunci trebuie să faci tot posibilul să obții cât mai multe puncte. Grila aceasta are cinci criterii. La fiecare criteriu trebuie să vezi cum te situezi: poți lua maximum de punctaj, mai puțin, apoi aduni și vezi totalul. Cele cinci criterii mari sunt: domeniul de activitate, numărul de locuri de muncă create, statutul celor care sunt angajați, ponderea cheltuielilor cu echipamentele în valoarea totală a investițiilor, caracterul inovativ al investiției.

  • Cum se poate obține un punctaj maxim?

https://www.hackerville.ro/2020/12/18/hackeri-mesaje-malware-coronavirus/Profilul proiectului ideal? Îl putem contura, dar să fie clar că nu doar cei cu maximum de punctaj pot depune un proiect, evident că și ceilalți au șansa lor. Dar da, un proiect poate obține cele 100 puncte maximum posibile. Va obține acest punctaj firma care propune o investiție inovatoare în domeniul producției sau IT, care crează două sau mai multe locuri de muncă cu normă întreagă, pe perioadă nedeterminată, care angajează pe aceste posturi persoane care sunt absolvenți după 2012, șomeri sau persoane defavorizate, care va folosi mai mult de jumătate din banii nerambursabili pentru a cumpăra echipamente tehnologice necesare afacerii. La punctaj egal, există și criterii de departajare, primele fiind legate de numărul de locuri de muncă create.

  • Care sunt pașii pe care trebuie să-i urmeze cineva care dorește să acceseze aceste fonduri puse la dispoziție prin programul Start Up Nation România și care este calendarul?

Să încerce să citească ghidul programului, singuri sau cu ajutorul unui consultant. Dar pașii de jos trebuie făcuți cu Ghidul pe masă.

Luarea deciziei de a accesa finanțarea

  1. Să identifice domeniul de afaceri dorit, chiar să identifice codul CAEN pentru a vedea dacă este în lista activităților eligibile, adică acceptate la finanțare.
  2. Să schițeze în ce anume ar consta investiția de pornire. Ce ar vrea să facă cum banii nerambursabili?
  3. Să compare lista lor de cheltuieli cu lista de cheltuieli eligibile din Ghidul programului. Astfel vor ști în ce măsură fondurile primate ajung, dacă e nevoie să mai contribuie și ei cu ceva. Sunt unele cheltuieli pentru care nu vor primi fonduri: TVA, bunurile second-hand sau în leasing, materii prime, avize, autorizații, lucrările de construcții, amenajări, renovări. În schimb, fondurile se vor putea folosi pentru a achiziționa echipamente, utilaje, mobilier, software, realizarea unui site, inclusiv pentru comerț online, cursuri de antreprenoriat, consultanța, achiziționarea de francize, brevete, salarii care nu depășesc venitul mediu brut, chiria și utilitățile pentru spațiul afacerii pentru o durată de maximum 12 luni.
  4. Să parcurgă Grila de evaluare din Ghidul Programului și să estimeze singuri sau cu ajutorul unui consultant punctajul pe care îl pot obține și șansele de a primi finanțarea de bani nerambursabili

Depunerea online a proiectului

  • „Proiectul” înseamnă un plan de afaceri completat integral, scanarea codului unic de inregistrare al firmei, o scrisoare de solicitare a fondurilor și eventual oferte orientative care justifică valorile trecute în planuri de afaceri pentru investiția vizată.
  • Propriu zis proiectul se va depune online pe siteul www.aippimm.ro în timpul sesiunii care va dura 30 zile calendaristice. Această sesiune va fi anunțată public înainte cu minimum cinci zile înainte de deschidere.

Realizarea efectivă și primirea fondurilor

  • Cei care au primit aprobarea încep realizarea activităților din investiția lor, dar și efectuarea cheltuielilor prevăzute. Această „implementare a proiectului” poate dura maximum un an. Durata este decisă de antreprenor încă de când își scrie planul de afaceri.
  • Pentru fiecare echipament vor trebui să solicite minimum trei oferte și să aleagă cel mai bun echipament pentru ei.
  • Banii nerambursabili vor putea fi obținuți atât prin rambursarea cheltuielilor efectuate din resurse proprii, cât și prin trei tranșe de sume primate în avans, numite cerere de plată, care ulterior se justifică pe baza documentelor.
  • Pentru primirea fondurilor firmele vor transmite anumite documentații și acte justificative și vor fi controlați la sediul afacerii, pentru a se atesta că ceea ce s-a achiziționat cu banii nerambursabili există, e funcțional și corespunde cu ce era scris în planul de afaceri inițial.
  • După primirea banilor și pentru ultima tranșă se încheie, de fapt, implementarea proiectului.
  • Urmează apoi ultima etapă, cei trei ani de monitorizare a afacerii, ani în care firma va transmite anual un raport către Oficiul de IMM-uri și în care vor primi și o vizită de control. În această verificare se urmărește să nu fie înstrăinate bunurile achiziționate, să fie încă funcțională afacerea și să fie păstrate locurile de muncă create pentru minimum doi ani.

Sursa: Click.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

error: Continut protejat.Pentru colaborare trimite un email la office@hackerville.ro